måndag 19 oktober 2009

Första åket!!!

Sådär ja då har man fixat en blogg. Här kommer jag väl skriva lite då och då.
Idag stod jag på brädan för första gången för den här säsongen. Jag har byggt en rail. Inget mästervärk men den fungerar över förväntan. Har även gjort ett litet starttorn av en gammal tv-bänk som jag byggde på träslöjden för ca 100 år sen.


Snödjupet i Lycksele är ca 3 cm. så jag fick skotta typ halva gräsmattan för att få tillräckligt med snö. Apropå snö, så är det nu 5 veckor kvar tills man är i Val Thorens. Det ni!

Vad som var mindre roligt var att jag inte tänkte på att böja till en vass kant i början på railen.
Eftersom jag fick för lite fart första åket fick jag några feta jack/repor i brädan. Men men den glider nog inte så mycket sämre för det.
Aj aj aj!

Hoppas nu snön stannar kvar!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar