måndag 16 april 2012

Vänner i Gränsen

Helgen var en super kul helg. Linus, Andreas, Carro och Mikaela var här och hälsade på. Andreas och Carro körde bil upp från Piteå och kom hit vi 11-tiden i torsdags. Vi käkade på Lappis och sen drog vi ut i backen. Det var flatljus och snö förutom sista timmen då solen kom fram.
Sen på eftermiddagen kom Linus och Mikaela hit med tåg. På fredagen var jag tvungen jobba så det blev ingen åkning men vädret var ungefär samma som på torsdagen. Men på lördagen kom solen fram och lös hela dagen. Snön var riktigt bra eftersom det hade snöat ganska mycket. Vi gick upp en sväng på Nordals och jag tror Linus fick en rejäl puder-uppenbarelse för åket var riktigt bra.
Det var extremt svin-kul att dom var här och det var den roligaste helgen hittills.
Jag börjar bli väldigt less på att bo i "Baracken". Vi är 15 pers som ska dela på kök, toa och dusch. Det är extremt lyhört och en del personer förstår inte att man inte kan leva om hur som helst när som helst. Men men det är bara 6 veckor kvar och åkningen är fin.

Jag, Robin, Frida och Matilda var på en topptur i Norge idag på Spanstinden. En lätt tur men vädret var inte så bra. Så fort vi började gå så drog molnen in och efter ca 500 fallhöjds meter var det bara vitt och vi vände efter ca 800. Snön var inte häller så bra, lite skare. Men kul att vara ute i alla fall.

På vägen hem svängde vi förbi Rombaksbottna (tror jag
fjorden heter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar