söndag 10 december 2023

Premiär 2023/2024

 Igår gjorde jag säsongspremiär för denna vinter. Snön kom redan i slutet av oktober men det har inte vräkt ner direkt. Lite på chans åkte jag till Kittelfjäll och antog att det mest skulle bli piståkning. Men jag blev positivt överraskad. Det var säkert 60-70 cm snö i terrängen varav minst 10 nysnö. Eftersom det inte har tinat någonting sedan oktober var det ganska fin puder.

På sina ställen var det lurigt med stockar och stenar under snön men överlag var det riktigt bra. Förhoppningsvis blir det en tur nästa helg också.

Min Burton Baracuda fick dock pensioneras. Jag tänkte att jag tar den så gör det inte så mycket om jag åker på en massa stenar och får repor. När jag skulle valla den upptäckte jag att top sheet:et hade släppt vilket aldrig är bra och när jag pausade för lunch säg jag att skadan var stor. Men eftersom det var så pass mycket snö kändes det helt safe att åka på min Burton Flight Attendant som också var med.

Det var inte mycket folk så många av de lättillgängliga åken var mycket bra som Snäckorna, BE:s löpa och Pias/Goreks. Noterade också att några åkte med stark pannlampa. Lite fusk, man måste kunna åka med andra sinnen när sikten inte är så bra.


Ljusare än så här blir det inte.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar