onsdag 16 maj 2012

Många olika saker

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här. Mycket har hänt sen sist. Jag har gjort en kvällstur på Vassi igen. Den här gången gick jag hela vägen från Gränsen, halvvägs in i Vassivaggi och sen upp. Det var sol hela vägen och vindstilla. Det var skare så det var några knepiga passager där jag var nära på att halka ner men allt gick bra. Åket ner var riktigt härligt trots skaren.

Sen har Jonas, som jag träffade i Niseko kommit hit. I måndags åkte vi nattskidåkning. Liftarna var öppna från 22 till 00:30. Sen kommer vi till det nästan viktigaste av allt: Jag har flyttat! Från det sunkiga boendet i Baracken till ett svin-fint rum i Schmedjan. Det finkade inte att bo i Baracken. Det lever om om nätterna så att det inte går att sova. Folk (både dom som bor där och dom som inte bor där) skriker, super och spelar hög musik om nätterna. Men i Schmedjan är det hur lugnt som helst, riktigt skönt.

Sen har jag och Jonas varit upp på Vassi en gång till. Den här gången på dagen. Soligt och fint med bra slushig snö. På toppen blåste det som bara den. Det var svårt att gå, så mycket blåste det men så fort vi kom ner en bit blev det bättre. Åket var jätte bra, vi körde i rännorna ner.

I eftermiddag efter jobbet var jag även en tur till på Råtjuvare. En fin kvällstur i strålande sol.
Bara 7 jobbdagar kvar nu!

Vassitjåkka

Riksgränsen by night.
Mitt nya rum, litet men fint. Och TYST!



Sista branta partiet upp på Vassi.

Toppmarkeringen på Råtjuvare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar