söndag 27 januari 2019

Fish Bowl

Ännu ingen nysnö...
Idag utforskade jag bowlen som ligger utanför systemet, till höger om Cedar Bowl (se föregående inlägg för förklaring). Fish Bowl nås via en kort hike. Först åkte jag ner längs med bergskammen mellan Cedar och Fish Bowl. Där var det väldigt bra faktiskt. Det var en del spår men långt ifrån uppåkt. Vilket är lite konstigt med tanke på hur lättillgängligt den faktiskt ligger. Jag åkte förresten på splitboarden idag, den känns riktigt bra. Den flyter i pudret och är mjuk och poppig.

Hursomhelst åket var fint, väldigt brant sista biten men jag klagar inte över branta åk. Tillbaks till systemet kommer man via en kort hike efter ett pistmaskinsspår i botten på bowlen. Jag åkte upp och åkte ner samma åk igen.

Sen splittade jag splitboarden och turade upp på bergskammen på motsatt sida. Det var spår upp men turen var ändå bitvis svår. Den som hade gjort spåren hade gått lite för brant, men det gick ändå.
Vädret var mulet så när sikten blev för dålig valde jag att åka ner.

Åket var riktigt fint, lite vintpackat puder ca 500 fallhöjdsmeter. Sen gick jag tillbaks till systemet och åkte ner i Fish Bowl en till gång.

Åket från kammen mellan Cedar Bowl och Fish Bowl.

Samma åk sett nerifrån.

Bitvis tajt och bitvis brant tur.

Åket efter turen sett uppifrån.

Halvvägs ner.

2 kommentarer:

  1. Oj, det ser liiite tunt ut på snöfronten, eller är det en synvilla ??

    Annars då är det nåt trevligt häng o afterwork osv!?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo är tunt med snödump tyvärr. Har man aw på semester?

      Radera