fredag 3 februari 2012

På Arlanda

Nu sitter jag på Arlanda och väntar på att nattåget till Umeå ska gå. Jag har lyxat till det med en plats i sovkupé. Hemresan hittills har gått jätte bra. Allt har flytit på fint förutom att jag irrade bort mig i Sapporo vid 12-tiden på natten. Alla korsningar ser ju likadana ut. Men efter ca 45 minuters irrande kom jag rätt. Det gick smidigt med väskorna på hemvägen. Det tar bara väldigt lång tid, dels pga deras urusla engelska och dels för att dom verkar aldrig veta vad som gäller för snowboardväskor. Men japaner är extremt vänliga och hjälpsamma så efter en halvtimme och 5200 yen (ca 450 kr) fattigare vid incheckningen var väskorna iväg och kom ända fram till Arlanda.
Jag har flugit kanske 14 timmar och från Tokyo var det, pga tidsskillnaden, solnedgång hela vägen. Rätt fränt.
Nu är det bara upp till SJ att ro i land det här äventyret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar