onsdag 1 februari 2012

Sapporo

Sista skiddagen är avklarad. Inte så värst fantastiska åk men kul ändå det hade kommit 15 - 20 cm nysnö. Vi dorppade hängdrivan vi Jackson som nu har blivit ca 4 m hög. Grymt härlig landning var det i riktigt djup pow.
Nu sitter jag på Chisun hotell i Sapporo och funderar på vad man gör själv en kväll i en 2 miljoner-stad. Jag är grymt trött och kroppen är ganska sliten, det känns framför allt i knäna.
Dom är i full färd med att bygga för snöfestivalen så jag gick runt och kollade lite på halfärdiga snöskulpturer. Det är helt sjukt vad stora grejer dom bygger. Sen har jag varit på Bic Camera, en elektronikaffär på 5 våningar.
Jag har ätit amerikanskt idag, Mc Donald's och KFC är lite trött på japan-mat. Imorgon bär det av till flygplatsen för en natt på hotellet där. Jag får se om jag stannar på flygplatsen eller om jag far tillbaks in till Sapporo när jag checkat in.



Inte president-sviten men fint ändå.

Bor på åttonde våningen.


Klassisk Sapporo-lunch.

Sapporo TV-torn.



Militären jobbar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar