fredag 4 december 2009

Livet på 2300 meter

Har nu varit i Val Thorens i snart två veckor.
Det har hänt en hel del saker sen dess. Detta har hänt:

Min dator har pajat. 2 dagar efter ankomsten till VT. Företaget som jag köpt den av (zepto)
har gått i konkurs. Sitter nu och kollar på en så kallad netbook.
Alltså en billig minidator gjord mest för surf.

Det har snöat! Det har kommit nästan en meter på ca 4 dygn. Tyvärr så ser man inte så mycket
när det är mulet för Val Thorens ligger så högt, så det finns inga träd som kan kan hjälpa en att se lite kontraster i snön. Men igår var det lite sol så då åkte vi puder.
Men tyvärr sjunker min bräda som en sten i lössnö så jag ska nog ge mig själv en ny offpistbräda i julklapp om jag har råd. En sak som också ska införskaffas är lavinutrustning. Något som jag
hoppas att jag aldrig ska behöva använda.

Jag och Timmy (min ena rumskompis) har fått jobb. 3 kvällar i veckan som barbackar på en hollänsk bar. Dåligt betalt men vi får åka mycket och vi får gratis dricka.

Våran lägenhet som är på 27 kvm delas på fyra stycken. Det är kläder och gräjer överallt men det ska väl gå bra. Vi ska ju inte hänga där hela tiden. Lägen heten ligger mitt på bargatan. Så det lär bli livat på kvällarna. Än så länge har inte alla barer öppnat men vissa kvällar är det redan lite svårt att sova.


Från våran balkong (klicka på bilden för förstoring)



Val Thorens från åvan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar