onsdag 30 december 2009

Jul Jul...

Det var ett tag sen nu jag uppdaterade. Julen var kul. Saknade givetvis familj och släckt men hade ändå riktigt trevligt. Vi började julen med några fina åk i backen. Tyvärr har det blåst väldigt mycket den senaste tiden så offpist finns inte.
Sen kl 1 så var det dags för jullunch. Vi åt rachlett (stavning?). Man fick en tallrik med olika skinkor och korvar och en skål potatis. Sen fick vi en halv ost som sattes fast på en värmegrej så yttersta lagret på osten smältes. Den smälta osten skrapades av och åt till sammans med köttet och potatisen. Det var hur gott som helst. Jag åt tills jag höll på att sprängas.

I måndags (28 dec) snöade det hela dagen. Var skit taggad på att gå upp på tisdagmorrgonen och få fina puderåk. Men tyvärr var sikten i VT lika med 0. Så vi drog till Meribel som liger lägre än VT men där var det plussgrader och slask men det var ändå kul att åka i skog. När man kommer till Meribel blir man lite avundsjuk. Det är så mycket finare än i VT. Små trähus i stället för stora betonghotell.

Nyårsafton firades på jobbet. Vi började men att städa och fixa i ordning kl 12. Temat för kvällen var Thriller (Michael Jackson). Så hela baren kläddes in med spindelnät döskallar gravstenar m.m. Alla i personalen var utklädda med. Det har varigt sjukt mycket turister här över nyår.
Väldigt skönt att dom har åkt hem nu.

Idag har vi åkt på förmidagen. Vi åkte i Orelle som ligger på andra sidan berget. På den sidan var det bättre sikt än på VT sidan där man in såg ett skit. Vi hittade ett riktigt riktigt skönt puderåk. Det är nog det bästa åket den här säsongen. Långt, lagom brant och fin snö.'
Men det var riktigt kallt, plus att det snöade så kring halv ett så säger Oscar och Lisa:
- Patrik du är alldeles vit i ansiktet. Jag tar av mig handsken och känner mig i anskiktet och upptäcker att jag har fått ett lager med is på ansiktet utan att jag känt det.
Efter det så gick jag, Oscar och Charlotte in.

Här kommer några bilder från jul. (Klicka på dom för förstoring)



Vår fina julgran


Julklappsutdelning (jag fick en stjärtlapp)



Rachlett-mackapären


Menyläsning






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar