måndag 4 januari 2010

Igår åkte vi på tur, typ.
Vi tog oss längst bort i skidsystemet till Courchevel. Som för övrigt är uppdelad i fyra byar på olika höjd. När vi kom upp med liften som ledde till backen som skulle ta oss ner i Courchevel 1650 såg vi ett spår som ledde från pisten bakom ett krön. Och långt borta såg vi några skidåkare som följde spåret. Så vi tänkte: det här kan vara ett fint offpist-åk... och det var det. Långt, bra snö och roligt teräng. Ett drömåk helt enkelt. MEN när vi kom ner i dalen såg vi ingen lift utan bara ett långt, platt spår.
Efter ungefär 45 minuters vandring kom vi äntligen fram till ett längdskidspår och efter 10 minuters vandring till kom vi fram till byn Courchevel 1650. Trötta och svettiga började vi vår resa hem. En ca 2 timmars resa med flera liftar och transportsträckor.

Idag har jag vilodag. Jag är förkyld och har ont i fotleden som jag skadade när jag klev snett nedför en trappa för några dagar sen. Dagen har ägnats åt att spela Zelda Majora's Mask till Nintendo 64. Grym spel!

2 kommentarer:

  1. fan vad kul att se att du har en blogg,. har jag totalt missat. verkar nice där nere i Fraknkrike. Man blir nästan lite avundsjuk, speciellt när det är sådär halvtrist på skolan (milt sagt). Vi ska göra en instruktionsvideo till mobilen för hur man använder bankkort/handlar osv. till analfabetiska somalier som inte kan svenska språket. + 2 rapporter, och allt detta över jul.. börjar tro att våran lärare önskar att han var hitler, men istället nöjer sig med att terrorisera oss med hemskheter. Men satan du vad det har snöat här under jul, tog oss knappt in i lägenheten här i ume efter julledigheten. så det blir väl premiäråk här snart också. :)
    Fina bilder! fortsätt uppdatera så jag har nåt att läsa! ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Haha det låter som ett kul projekt. Kanske nått i stil med Osten.

    SvaraRadera