torsdag 28 januari 2010

Vilken grej

Provåkte min nya bräda idag. Jäklar vilken skillnad. Det finns inget puder inom åkavstånd så det fick bli piståkning. Malolon har ett helt enormt grepp i kanterna. På hårdpackade och isiga partier där min andra bräda bara sladdar får Malolon grepp. Sen är det mycket stabilare än min andra. Den är lätt och lekful men blir lite sladdrig i hög fart. Malolon känns mycket mer stabil.
Med andra ord är jag super nöjd.

Vädret idag var mindre kul. Det var jätte fuktigt i den tjocka dimman som låg över Val Thorens. Jag och Charlotte som var ute och åkte fick stanna var 30:onde sekund för att torka bort is från glasögonen och sikten var obefintlig.
Men när vi åkte över till les Menuires så tittade solen fram i kanske en timma och vi fick helt underbara åk i en nästan folktom backe.

Richard fick sina puderskidor idag också, riktigt feta. Så nu väntar vi bara på ett fett snödump som förhoppningsvis ska komma dom närmsta dagarna.

Vi har även börjat fundera på säsongen 10/11. Alla vi är riktigt sugen på antingen Japan eller Kanada.




Ungefär så här bra sikt var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar