söndag 4 mars 2012

Soldag

Ja här har det inte skrivits på ett tag. Det beror på lite olika saker. Dels har jag inte haft internet. Sen har jag jobbat mycket och inte kunnat åka. Och sen har åkningen inte varit så märkvärdig.
Tills idag. Det har kommit rätt så mycket snö nu och det är mycket mindre stenar framme. Branten och Uffes, dom två offpiståken på framsidan har varit stängda. Men idag öppnade Branten. Det var riktigt rolig åkning fullt med drops och roliga hopp. Varje åk var sjukt roligt.
Nu hoppas jag det kommer mer snö så att dom kan öppna baksidan också. Just nu är det bara dom två stolsliftarna på framsida som är öppet.
Åkningen här är väldigt annorlunda jämfört med Japan. Det är väldigt lite pow pow och mer vindpackat. Men terrängen är mycket roligare. Men jag är riktigt nöjd över att jag till slut bestämde mig för att åka till Japan även om beslutet satt långt inne.
Det har varit mycket jobb den senaste tiden men nu har jag börjat ha tre dagar ledigt i veckan så det känns bra, då kan det dumpa när jag jobbar och vara sol när jag är ledig.
Jag jobbar i städet på hotellet och städar spaet varje morgon och när jag är klar med det hjälper jag till där det behövs.

Lite mobil-bilder från idag:

Strålande sol och -12 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar