måndag 8 februari 2010

Klagomuren

Tillägnad Linus som har bett om lite klagomål.

Nu har jag blivigt sjuk för tredje gången på tre veckor.
Eller jag kanske aldrig har varit frisk under dom gånga tre veckorna. Det suger riktigt hårt. Så här har mina tre veckor sett ut.
Det börjar med en riktigt fin dag vi åker tills benen inte bär längre. Efter det går jag och jobbar. Kommer hem vid halv 3 - 3-tiden.
Vaknar 9 morgonen efter och det känns riktigt risigt. Fan tänker jag och bestämmer mig för att vila och inte åka.
Går och jobbar. Känner mig ganska ok när jag kommer hem. Sover.
Vaknar förkyld. Bestämmer mig för att vila.
Efter några dagars vilande känner jag mig ganska bra och riktigt åksugen. Det har snöat mycket så det blir en ren offpist dag.
När dagen är slut känner jag mig riktigt trött. Går och jobbar. Sover. Vaknar sjuk.

Så har mina tre senaste veckor sett ut. och förra veckan jobbade jag för Timmy för hanns familj var här så jag fick aldrig dom där fyra dagarna ledigt. Nu jobbar jag idag och imorgon sen får jag äntligen vila ut. Förra veckan var det till på köpet riktigt mycket folk på le Monde. Det vill säga man måste kämpa sig fram med näbbar och klor för att samla in glas. På en kvadratmeter står det ungefär 4 människor som dessutom försöker göra nån slags dans till svin hög musik. Och rätt vad det är så kommer det fram nån holländare och skriker en i örat på holländska. Jag nickar, drar på fejksmajlet och går min väg.

Igår hade vi en riktigt rolig dag men den skriver jag om nån annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar