lördag 6 februari 2010

Host, bråk och pudersnö

Inte uppdaterat på ett tag nu.

Förra söndagen var asbra sol och härligt puder. Det blev mycket pulsande i snö för att komma till/bort från puderåken. Det tog knäcken på mig och jag blev sjuk igen. Det är svårt att bli frisk när man jobbar 10 timmar till kl 3 och i veckan har Timmys familj varit här så jag har jobbat två dagar för han. Känner mig lite bättre idag och hoppas på att känna mig ok imorgon. Då ska det nog bli sol. Det har snöat kanske 40 cm igår och idag. Idag var blev sikten tyvärr dålig så det blev bara några åk. Men några pudersvängar på la Masse han vi med.

Igår natt så blev det storbråk på jobbet. Kanske 10, 15 fulla holländare började slåss. Det blev väldigt våldsamt säkerhetsvakten, Remco, Philipe, Dennis och Mikkel gick i mellan och försökte stoppa bråket. Det slutade med att en kille fick ett glas i huvet och blödde rejält. Vakten fick också nått i huvet för han blödde också ordentligt. Efter det stängde vi och det blev väldigt tråkig stämning.

Det börjar komma en hel del folk till Val Thorens nu. Man märker att högsäsongen står för dörren. Det är mycket att göra på le Monde med.

En bild från idag på la Masse.


Mattis, Simon och Oskar.

2 kommentarer:

  1. låter som en västernfilm, med glasflaskor i huvud och stolar som flyger omkring. tur ingen drog fram pistolen bara. vilket äventyr du! Stannar du hela säsongen?

    SvaraRadera
  2. jo och jag gick in som en hjälte och stoppade allt. (eller så stod jag och gömde mig i baren)
    Japp kommer hem i mitte på maj

    SvaraRadera