söndag 28 februari 2010

Mycket snöande

Det har snöat något fruktansvärt dom senaste dagarna. Det började torsdag kväll tror jag.
Sen snöade det hela natten och hela fredagen. Igår visade prognosen sol på förmidagen.
Gissa om vi var taggade på att åka midjedjupt puder. Vi gick upp kl 8 och var i backen 9. Vi tänkte åka till vårat favoställe la Masse. När vi kom ner till den första av två liftar som skulle ta oss till toppen på la Masse visade det sig att den var stängd. Detta på grund av att dom fortfarande sprängde laviner. Ok då kör vi några varv i pisten på motsatt sida av la Masse. Pisten var riktigt bra och det var lite folk för att det var lördag (= transferdag).
Kolckan 10 öppnade la Masse 1 (första liften) så vi tog den och brände direkt till la Masse 2. Tyvärr var det stängd av samma anledning och skulle öppna 11. Vi åkte lite kring la Masse 1 och hittade lite fin nysnö. Kl 11 satte vi oss utanför la Masse 2 och väntade. Molnen började komma in och kl 11:30 när liften äntligen öppnade var det helt mulet, flatljus och hård vind.
Så det blev tyvärr bara ett åk. Det var grymt härlig snö men man såg inget och vinden var riktigt stark.
Nu snöar det igen så vi hoppas på bra väder imorgon eller på tisdag.

Jag har även börjat planera hemresan. Det blir nog så att jag lämnar Val Thorens 29 april, kanske stannar i Stockholm några dagar och kommer hem till Lycksele lagom till 1:a maj. Jag funderar även på att säga upp mig från jobbet den 1:a april. Då har jag hela april ledig och kan chilla och åka våråkning i solen. Men jag får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar