lördag 7 januari 2012

Första dagen

Idag (söndag) vaknade jag av att brandlarmet gick ca 5:30. Det var tydligen nån som glömt en gryta med fisk på plattan i köket. Det luktade ganska mycket men det var ingen fara.

Igår var första åkdagen. Det började inte så bra för när jag skulle ta brädan upptäckte jag att en skruv var lös som håller fast ena spännet i bindningen. Muttern var borta så jag gick in till skidshopen som hör till vandrarhemmet och frågade om han hade någon reservmutter. Han hade ingen som passade eftersom det var en special-mutter. Så jag fick en vanlig mutter och en fil. Så jag satt och filade i säkert 30 minuter innan den med lite våld av en hammare fick plats i hålet där den skulle sitta. Hoppas nu bara att den inte lossnar igen.

Åkningen igår var bra. Jag kom ut ganska sent och det hade inte snöat så mycket under natten men det var bra ändå.
Miharashi levererade som vanligt! Så det blev några åk där. Dom har förresten bytt ut den gamla gondolliften i Hirafu till en ny med plats för 8 personer.
Efter det blev det två åk utanför gate 4. Det var också bra åkning men det var väldigt dimmigt på toppen så man såg inte så bra för än man kom ner till skogen. Det var ganska spårat men snön var riktigt bra.

















Den berömda "köttkroken"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar