torsdag 12 januari 2012

Vilodag

I förrgår var en riktigt bra dag. Det hade kommit nästan 50 cm snö och alla gates var öppna. Vi gjorde diverse åk i riktigt bra snö och ganska bra väder. Tyvärr var det ganska mycket folk ute som ville ha en bit av kakan med.
Igår var det väldigt dåligt väder. Snöstorm typ. Jag och Jonas åkte några åk från gate 1 som var riktigt bra. Han åkte hem efter ett par åk och jag tänkte ta några till men då stängde dom toppliften i Annupuri så jag fick ta skidbussen hem som tar ca 50 minuter.
Idag har jag haft vilodag. Det kunde värkligen behövas och imorgon hoppas får vi hoppas att det inte blåser så mycket satt dom har öppet toppen.

Jag tänkte skriva lite om boendet, Niseko Powder Lodge. Det är ett rätt sunkit ställe. Jag bor i ett rum med två våningssängar och tre japaner, för tillfället. Det finns en "lounge" eller snarare ett rum med stolar och bord där man kan hänga, ett väldigt litet och skitigt kök utan diskmedel, en matsal med bord runt väggarna och sittpallar och en dusch som luktar fan. Lägg till att det ute i korridorerna och köket är ca 15 grader varmt så kan ni föreställa er att det inte är nått toppenställe. Men jag trivs rätt bra ändå vi är ett gäng på ca 10 svenskar, några norrmän, några fler australiensare och japaner.

Slängde ihop en liten film från igår och idag. Inget märkvärdigt alls men men...



Niseko 2012 from pppat on Vimeo.



Man är aldrig ensam när det är bra väder.








2 kommentarer: