onsdag 18 januari 2012

Vilodag 2

Idag är det en efterlängtad vilodag. Det tar på krafterna att åka puder hela dagarna :)
Igår fick vi ett riktigt fint åk, Jackson från toppen i sol med kanske 30 cm orörd snö. Grymt skönt att få åka i sol för en gångs skull. Efter det åket kom molnen och vi förflyttade oss till Moiwa. Där var det ganska bra snö men ganska spårat och åken där är väldigt korta.
Det är lite tråkigt att man får dom bästa åken först på dagen, då hinner man glöma dom innan dagen är slut.

Vi har även hunnit med att äta sushi. På Hilton i Niseko Village. Det var all you can eat under 60 min. Man beställde och så gjorde kocken i ordning det man ville ha. Till det drack jag mitt lifs dyaste cola, 60 kr för 25 cl.

Imorgon ska det bli sol och då ska vi ut och tura på berget som är på baksidan. Det blir kul att testa splitboarden på riktigt.

Här kommer ett par bilder från igår. Det har inte blivit så mycket fotande. Dels för att vädret har varit väldigt grått och iskallt (typ -15 och blåstigt varje dag) och sen är det ju lite jobbigt att stanna mitt i ett guldåk för att fota.







Sushi-restaugrangen. Notera giraffmössan till höger.















Här bjuder jag på en fin vurpa. Jag skyller på dålig sikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar